Sprawności do zrobienia w domu

Czuwaj!

Dla ciekawego spożytkowania czasu w domu zachęcamy tym razem poprzez realizację którejś ze sprawności do zrobienia w domu. Jeżeli komuś uda się wykonać wszystkie wymagania, to niech da mi znać sms-em (500030532) albo mailem (jakub.borek@o2.pl) – jeżeli w sprawności są jakieś wymagania, które sprawdzają wiedzę, napiszcie to w mailu, czego się dowiedzieliście. Zdjęcia z wykonania poszczególnych zadań mile widziane.

Kto wykona najwięcej sprawności, na pierwszej zbiórce po kwarantannie otrzyma pewną nagrodę 😉

 

Cukiernik *

  • Upiecze ciasto według przepisu
  • Upiecze kruche ciastka
  • Przyrządzi proste desery: kisiel, budyń, galaretkę, krem.
  • Przyrządzi herbatę, kawę, czekoladę, kakao.

Ciastkarz **

  • Upiecze dwa rodzaje ciasta oraz kilka rodzajów ciastek.
  • Zrobi lukier, masę do tortu, dowolne cukierki lub czekoladę.
  • Zrobi ciasto, które nie wymaga pieczenia.
  • Obliczy koszt wykonanych przez siebie wyrobów cukierniczych.
  • Wie, jakie ciasto się piecze zwyczajowo w Polsce i innych
    krajach na Boże Narodzenie i Wielkanoc.

Mistrz Warcabów *

  • Zna zasady grania w warcaby
  • Zagra z pozostałymi domownikami (w miarę możliwości, ale najlepiej z każdym)
  • Nauczy się 2 gier, które powstały na podstawie warcabów.
  • Uczy się grać w szachy – zna figury i ich ruchy oraz ogólne
    zasady gry w szachy.
  • Wykona zestaw do gry w warcaby (jeśli ktoś się boi, że da rady zrobić dobrego zestawu, spokojnie – tutaj trzeba bardziej wykazać się kreatywnością, nie oceniamy jakości, tylko zaliczamy, jeśli zestaw zostanie wykonany. Może być z kartonu, papieru, plasteliny, modeliny, itp.)

Szachista **

  • Wykaże się znajomością zasad gry w szachy (znajomość
    figur i ich znaków, umiejętność stosowania roszady, bicia
    w przelocie itp.).
  • Zna wartość figur i ich podział.
  • Rozegra 20 partii szachów wygrywając co najmniej połowę
    z nich.
  • Rozegra odtwórczo jedną partię meczu arcymistrzowskiego
    (np. Karpow – Kasparow).
  • Weźmie udział w turnieju szachowym (w przyszłym tygodniu będzie organizowany zdalnie – z domów)

Młody Pitagoras *

  • Rozwiąże sudoku 9×9
  •  Zna i przedstawi innym 5 zagadek matematycznych.
  • Ułoży rebus szyfrując hasło obozu, biwaku czy temat
    zbiórki (np z zimowiska: Akcja N).
  • Pomnoży w pamięci liczbę jednocyfrową przez dwucyfrową
    w czasie krótszym niż 30 sek.

Matematyk **

  • Poda zasadę odszukania drogi w labiryncie przy zabłądzeniu
    oraz zasadę pozwalającą zwiedzić wszystkie korytarze
    labiryntu.
  • Opowie o tajemnicach piramid egipskich.
  • Zna 15 zagadek matematycznych.
  • Ułoży krzyżówkę sprawdzającą wiadomości harcerskie na
    stopień młodzika.
  • Pomnoży w pamięci 2 liczby dwucyfrowe przez siebie
    w krótszym czasie niż 1 min.