Czuwaj!
Dla ciekawego spożytkowania czasu w domu zachęcamy tym razem poprzez realizację którejś ze sprawności do zrobienia w domu. Jeżeli komuś uda się wykonać wszystkie wymagania, to niech da mi znać sms-em (500030532) albo mailem (jakub.borek@o2.pl) – jeżeli w sprawności są jakieś wymagania, które sprawdzają wiedzę, napiszcie to w mailu, czego się dowiedzieliście. Zdjęcia z wykonania poszczególnych zadań mile widziane.
Kto wykona najwięcej sprawności, na pierwszej zbiórce po kwarantannie otrzyma pewną nagrodę 😉
Cukiernik *
- Upiecze ciasto według przepisu
- Upiecze kruche ciastka
- Przyrządzi proste desery: kisiel, budyń, galaretkę, krem.
- Przyrządzi herbatę, kawę, czekoladę, kakao.
Ciastkarz **
- Upiecze dwa rodzaje ciasta oraz kilka rodzajów ciastek.
- Zrobi lukier, masę do tortu, dowolne cukierki lub czekoladę.
- Zrobi ciasto, które nie wymaga pieczenia.
- Obliczy koszt wykonanych przez siebie wyrobów cukierniczych.
- Wie, jakie ciasto się piecze zwyczajowo w Polsce i innych
krajach na Boże Narodzenie i Wielkanoc.
Mistrz Warcabów *
- Zna zasady grania w warcaby
- Zagra z pozostałymi domownikami (w miarę możliwości, ale najlepiej z każdym)
- Nauczy się 2 gier, które powstały na podstawie warcabów.
- Uczy się grać w szachy – zna figury i ich ruchy oraz ogólne
zasady gry w szachy. - Wykona zestaw do gry w warcaby (jeśli ktoś się boi, że da rady zrobić dobrego zestawu, spokojnie – tutaj trzeba bardziej wykazać się kreatywnością, nie oceniamy jakości, tylko zaliczamy, jeśli zestaw zostanie wykonany. Może być z kartonu, papieru, plasteliny, modeliny, itp.)
Szachista **
- Wykaże się znajomością zasad gry w szachy (znajomość
figur i ich znaków, umiejętność stosowania roszady, bicia
w przelocie itp.). - Zna wartość figur i ich podział.
- Rozegra 20 partii szachów wygrywając co najmniej połowę
z nich. - Rozegra odtwórczo jedną partię meczu arcymistrzowskiego
(np. Karpow – Kasparow). - Weźmie udział w turnieju szachowym (w przyszłym tygodniu będzie organizowany zdalnie – z domów)
Młody Pitagoras *
- Rozwiąże sudoku 9×9
- Zna i przedstawi innym 5 zagadek matematycznych.
- Ułoży rebus szyfrując hasło obozu, biwaku czy temat
zbiórki (np z zimowiska: Akcja N). - Pomnoży w pamięci liczbę jednocyfrową przez dwucyfrową
w czasie krótszym niż 30 sek.
Matematyk **
- Poda zasadę odszukania drogi w labiryncie przy zabłądzeniu
oraz zasadę pozwalającą zwiedzić wszystkie korytarze
labiryntu. - Opowie o tajemnicach piramid egipskich.
- Zna 15 zagadek matematycznych.
- Ułoży krzyżówkę sprawdzającą wiadomości harcerskie na
stopień młodzika. - Pomnoży w pamięci 2 liczby dwucyfrowe przez siebie
w krótszym czasie niż 1 min.